Monday, October 11, 2010

Pokrowiec dla Kindle

To temat, który nurtuje większość osób kupujących Kindle. Dla mnie rewelacyjnym rozwiązaniem jest okładka wraz z lampką (diodą LED) oferowana przez Amazon.com. Zbiera dobre recenzję i jest zasilana z baterii Kindla. Jest jednak jeden duży minus czyli cena. $59 to sporo zważywszy, że koszt urządzenia to $189. Drugim, większym problemem jest to, że gdy wartość zamówienia przekroczy ok. $200-210 Amazon zaczyna doliczać $50 na podatki (VAT). W efekcie pokrowiec zaczyna kosztować $109 i chyba sami przyznacie, że jest to suma spora jak za okładkę. Można złożyć osobne zamówienie na okładkę (aby  nie płacić VAT) ale wtedy należy doliczyć koszt wysyłki (ok. $10-20), który podnosi cenę okładki.

Pokrowiec i mój Kindle

Dlatego zdecydowałem się na zakup okładki w Polsce. Nie korzystałem oczywiście z "okazji" na allegro, gdzie można nabyć okładki dostępne w Amazon.com (ich cena jest wyższa niż w Amazon.com). W zamian udało mi się znaleźć coś takiego:

Cena atrakcyjna (33zł) i szycie "na miarę" - brzmi nieźle. Wybrałem sobie kolory i złożyłem zamówienie. Czas realizacji od zamówienia do dostarczenia ok. 7 dni. Kindle pasuje, towar "zgodny z opisem". Pokrowiec jest dość gruby (ok. 3-4 cm) z powodu zastosowaniu pianki (pomiędzy podszewką, a warstwą zewnętrzną) chroniącej czytnik przed uszkodzeniami. Etui kupiłem z myślą o noszeniu czytnika w plecaku, więc nie jest to dla mnie duża niedogodność. Kluczowa dla mnie jest ochrona czytnika przed uszkodzeniami "mechanicznymi" (czasami rzucam plecakiem lub nosze w nim inne cięższe przedmioty) oraz przed wilgocią (gdy mój plecak zmoknie w czasie ulewy). Myślę, że ten pokrowiec wywiązuje się jak do tej pory z tej roli idealnie (mam go ok. 3 tygodni).
Estetyka jest na co najwyżej średnim poziomie, jeżeli przywiązujesz do niej wielką wagę ten produkt cię nie zachwyci. Prawdziwym problemem tego pokrowca może być jednak jego trwałość. W tej chwili lamówka którą jest obszyty pokrowiec zaczęła się "siepać" (wyłażą z niej włókna/nitki). Drugim słabym punktem wydaje się zapięcie na "rzep", które jest co prawda mocno przyszyte ale z czasem może zacząć się odpruwać. 

Podsumowując, za 30 zł otrzymałem produkt, który spełnia moje potrzeby. Największym minusem, może być jednak jego trwałość. Ale zanim ten pokrowiec przestanie spełniać swoją rolę, być może na rynku pojawią się inne alternatywy w podobnej cenie lub cena pokrowców sprzedawanych przez Amazon.com osiągnie bardziej przystępny poziom.

No comments: